? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Saturday, December 17, 2011

Bisakah kita memaknai usia...

14 NoV 2011
::Bisakah kita memaknai usia::


Sebuah latar kehidupan
bukan hitungan angka,
tapi matematika amalan..
sejauh mana tingkatnya?
sebuah perjalanan jiwa,
mengatur langkah...
berjalan menghitung nafas,
Pandangan semesta,
Muhasabah yang belum selesai....
Syukur, nikmat yang meruah
anugerah yang melimpah
juga ujian yang singgah.
Ya Allah...
bimbing aku meniti takdir Mu,
dengan cahaya Kasih Mu.
ke Akhir tujuan di Jalan Mu.
untuk sampai ke pelantaran Redha Mu,
Ya Rabb.

Buat Mak dan Abah...TERIMA KASIH mengandungkan, melahirkan, membesarkan, mendidik, mengajar, menjaga, membiayai,  memanjakan, melindungi, memelihara....sume jenis la.... JASA Mak ngan Abah terlalu banyak.... tak terhitung.Moga ALLAH memberikan SEGALA yang terbaik buat Mak ngan Abah.... Yong Hanya mampu berdoa, selain berusaha menjadi anak yang solehah.....wuuu


::Suku Abad::

 Bisakah kita memaknai usia?
“Menjadi tua adalah keharusan namun menjadi dewasa adalah pilihan”
25 tahun suda... jangan salah teka lagi. bukan muda lg tau... tua suda aku ni :)
tu lah dok sekelas dengan mereka yang muda-muda.... 
bergaul dengan sahabat-sahabat yang panggil aku 'akak'

hehee klu tak dijelaskan, sebelum aku 'transform' dulu, jarang skali orang panggil aku 'akak'...
same je perempuan ke, lelaki ke....sebab ingat kita sebaya ke? atau tiada beza antara kita? ish-ishk teruknya aku....
sampai satu tahap aku bertegas juga membahasakan diriku 'akak' atas sebab-sebab tertentu ;) heheee 
untuk kebaikan bersama.... boleh kan gitu...
ok, isunya bukan itu.
Sudah suku abaD!

jadi, apa sudah kulakukan?apa pula yang telah kucapai?
sebenarnya, sedih...... dimana tahapku?

Rasionalnya,
erm... di usia 25 Tahun, aku masih berusaha menamatkan pengajian Degree.InsyaAllah pertengahan bulan Januari 2012 settle. dan dalam tempoh pengajian ini, aku telah berusaha menamatkan, mempelajari, meningkatkan beberapa perkara lain. InsyaAllah, ada peluang, aku ceritakan pengalaman-pengalaman itu.

Bagaimana pula Imanku?
Ya Allah...masih banyak yang perlu kupelajari dan perlu ku perbaiki.
bukan mudah 'menyusuri perjalanan Solaheh'. tapi aku cuba sedaya upaya....

Tapi yang paling ku ingat kata seorang Sahabat ku ini...."Apa yang dicapai tu tak terlalu penting, apa yang penting usaha untuk mencapai sesuatu...Yang telah lalu kita muhasabah, bertaubat jika sedar kesilapan dan jadikan peringatan dan pengajaran buat kamu. Apa pengajaran kamu dulu-dulu yang boleh di ambil sebagai pengajaran & peringatan boleh kongsikan dengan orang lain :)"  ......syukran jazilan kasiran ya....
 



::Terima Kasih Sahabat::
 TERHARU...
tak mampu diluah dengan kata-kata.... 
TERIMA KASIH buat Juju, Yuyu, Cik Yam, Syila & Cik Nab ....
siap buat surprise kat restoran 'Pinang Sebatang'..... 
adoi.....segan le....sume org tgk...ciap ade lilin2 plak..
belanje makan, ade kek merah bunga2 kuning lagi.... 
Ya Allah...memang tak sangka!
wuuu sedihnya...pasni kita dah jauh....
Perjuangan akak di kampus ini hampir ke penghujung...
akak tak kan lupa saat ni makan-makan ni...InsyaAllah.

Ya Allah.... Peliharalah sahabat-sahabat ku... 
gembirakanlah hati mereka sepertimana mereka mengembirakan hatiku....amin ...


0 comments: