? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Sunday, January 31, 2010

Ya Allah,Pelihara hatiku....




Saat aku disitu,
Cuba membuka sebuah pintu...
Yang terkunci mati
Mencari kekuatan diri
Tanpa sesuatu yang pasti.....

Ya Allah, Ya Tuhanku….


Pelihara hatiku…


Pelihara imanku….


Jangan kau pesongkan hatiku satelah kau berikan petunjuk untukku…


Ya Allah, Ya Tuhanku…


Kau lebih tahu diriku…
telah ku serahkan segalanya padamu..


Kerana ku tahu aku adalah milikmu…
 



” Ya Allah, campakkan fitrah cintaku, pada seorang adam yang mencintai diriku kerana Mu, yang hatinya mencintai diri Mu dari diriku, dan cintanya padaku hanyalah untuk mencari Redha Mu”

”Ya Allah, berikan aku petunjuk, pada sulbi siapakah yang telah kupinjamkan rusuknya. Yang akan aku gunakan sebagai ketaatan seorang mujahidah disisi mujahidnya, kelembutan seorang hawa pada adamnya dan kasih sayang seorang ibu pada anak-anaknya. Pelihara hatiku ini Ya Allah, berikan ia pada seseorang yang dicipta terbaik buat diriku, sebagai imam dalam solatku, tongkat bagi hidupku, mujahid bagi hatiku, amir dalam usrohku, ayah bagi anak-anakku, dan murobbi penyambung warisan tercinta.”

”Ya Allah, biarlah dia seekor kumbang yang sopan memasuki taman larangan dengan izin tuannya menyunting mawar idaman untuk dijadikan teman”

”Ya Allah, aku pohon pada Mu…. kecintaan seorang manusia yang menjaga akhlaknya, yang memelihara imannya dan istiqamah pada amalannya. Aku pohon Ya Allah dialah yang berjuang di jalan Mu, memegang bendera agama Mu dan menjadi tiang pada segala jihad Mu.”

”Ya ALLAH , jika dia ditakdirkan untukku, satukanlah hatinya dengan hatiku, tetapi andai dia bukan milikku, maka jauhkanlah hatinya dari hatiku dan gantilah dia dengan pilihanmu yang mungkin lebih baik daripadanya, lebih menjaga perilakunya, dan lebih mecintai Mu yang sesuai dengan diriku’

”AMIN.......YA RABBAL ALAMIN..
 
(source :mujahidah solehah)


0 comments: